Rozwój pracowników za pomocą szkoleń w firmach mocno ucierpiały z powodu nieprzewidzianej pandemii. Życie nie znosi próżni, dlatego platformy e-learningowe przeżywają rozkwit. Stały się one nie tylko miejscem edukacji czy podnoszenia kwalifikacji, ale również platformą do kontaktów z partnerami biznesowymi oraz klientami.
Na początku trzeba odpowiedzieć na pytanie: Czym jest e-learning? W skrócie można go opisać jako sieciowy transfer umiejętności i wiedzy do wielu odbiorców jednocześnie.
Jakie są zalety e-learningu?
- działanie na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu
- globalny zasięg – prowadzenie i uczestnictwo w szkoleniach z dowolnego miejsca na świecie
- większa efektywność nauczania dzięki nowoczesnym narzędziom, takim jak: prezentacje, animacje, czat, współdzielenie ekranu, whiteboard, grywalizacja, VR i AR, tik-tok learning
- oszczędności na logistyce, salach szkoleniowych
- testy, które utrwalają zdobytą wiedzę
- standaryzacja wiedzy i powtarzalność szkoleń e-learningowych dla całej organizacji – szkoły lub firmy
Firmy widzą potencjał nie tylko dla swoich pracowników, ale też dla klientów biznesowych. Duży wachlarz usług zapewnia wysoką elastyczność, która z kolei sprawia, że e-learning z powodzeniem odnajduje zastosowanie w każdej branży. Jest też znakomitą alternatywą dla konferencji i targów. Tradycyjne spotkania, w jakich do niedawna z dużą chęcią braliśmy udział, można, bez uszczerbku dla wiedzy przekazywanej w ich trakcie, przenieść do internetowej rzeczywistości.
Innym ciekawym rozwiązaniem jest udostępnienie swoim kontrahentom platformy do nauki, wymiany materiałów. To model biznesowy, z którego korzystają już klienci. Kiedy się sprawdza? Np. wówczas, gdyfirma ma rozbudowaną sieć sprzedaży i zależy jej na tym, aby punkty dystrybuujące produkty zyskały dostęp do pogłębionej wiedzy o każdym z nich. Inną możliwością jest promowanie produktów firmy przez sprzedawców lub pośredników w określony sposób.
Podobne rozwiązanie stosuje Akademia MediHelp, która służy jako zbiór informacji na temat firmy, produktów zasad ich działania a także korzyści płynących z posiadania prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego. Jest to bardzo dobre narzędzie m.in. dla brokerów, którzy znajdą dla siebie wskazówki dotyczące technik sprzedaży dostosowanych do ubezpieczeń zdrowotnych, czego efektem może być pozyskiwanie nowych klientów. Kursy Akademii MediHelp zawierają pomocne dokumenty oraz filmy, aby lepiej zrozumieć świat międzynarodowych prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych. Co ciekawe, cały proces szkoleniowy kończy się egzaminem. Każdy kto ukończy kurs i pozytywnie zda egzamin otrzyma odpowiedni certyfikat. Potencjalny klient dowie się jak krok po kroku: wypełnić formularz, korzystać z polisy i Karty Zdrowotnej.