Menu Zamknij

Co dwie głowy to nie jedna, czy zalety drugiej opinii medycznej

Druga opinia medyczna polega ona na zweryfikowaniu trafności diagnozy oraz zaproponowanego dotychczas leczenia. Jej zadanie to potwierdzenie lub wykluczenie wcześniej postawionej diagnozy. Takie rozwiązanie zapewnia Karta Zdrowotna MediSky, która poza drugą opieką medyczna, gwarantuje również usługi concierge. Czym są te usługi, jakie korzyści za sobą niosą oraz jak je zdobyć, wyjaśnia w wywiadzie Iulia Apostou, Chief Operating Officer France Sugery.  

Czym jest France Surgery?

I.A.: – France Surgery to wirtualny asystent medyczny, który łączy międzynarodowych pacjentów z siecią wybitnych specjalistów, placówek służby zdrowia i ubezpieczycieli zdrowotnych w Europie. Świadczymy innowacyjne usługi opieki zdrowotnej, takie jak druga opinia lekarska i concierge medyczny w Europie.

Czy usługi France Surgery obejmują klientów z całego świata?

Większość naszych klientów pochodzi z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej, ale nasze usługi kierujemy do ludzi na całym świecie. Na przykład często otrzymujemy zapytania od francuskich emigrantów mieszkających w Chinach, Kanadzie lub USA, albo po prostu od osób znajdujących się na drugim końcu świata. Integracja ewolucji technologicznych w naszych usługach umożliwia odpowiadanie na potrzeby pacjentów, niezależnie od tego, gdzie się znajdują i kiedy potrzebują naszych usług.

Do kogo kierowane są usługi France Surgery?

Nasze usługi kierujemy do pacjentów międzynarodowych, którzy poszukują lepszej jakości opieki zdrowotnej w przystępnych cenach i/lub z krótszymi terminami oczekiwania niż w ich kraju pochodzenia. Mogą to być pacjenci, którzy samodzielnie opłacają usługi zdrowotne, ale też coraz więcej z nich ma obecnie międzynarodowe polisy ubezpieczenia zdrowotnego, pokrywające koszty usług zdrowotnych za granicą.

Czym jest druga opinia lekarska?

Druga opinia lekarska to usługa medyczna zlecona przez pacjenta po otrzymaniu wstępnej diagnozy lub wstępnego planu leczenia danego schorzenia. Zwłaszcza w przypadku poważnego problemu zdrowotnego (ale nie tylko) pacjent może postanowić, aby zwrócić się do innego specjalisty lub kilku innych specjalistów, którzy dokonają przeglądu jego dokumentacji medycznej i wydadzą opinię na temat problemu zdrowotnego pacjenta oraz sposobu jego leczenia. Druga opinia może potwierdzić lub zakwestionować diagnozę pierwszego lekarza i zaproponowany przez niego plan leczenia, dostarczyć więcej informacji na temat choroby lub stanu pacjenta oraz zaoferować inne opcje leczenia.

Jakie choroby obejmują usługi France Surgery?

Nasza sieć obejmuje 37 specjalności lekarskich i chirurgicznych. Pełną listę można znaleźć poniżej:

  • Kardiologia
  • Dermatologia
  • Endokrynologia
  • Gastroenterologia
  • Ginekologia
  • Hematologia
  • Choroby zakaźne i medycyna tropikalna
  • Medycyna sportowa
  • Interna
  • Nefrologia
  • Neurologia
  • Położnictwo
  • Onkologia
  • Okulistyka
  • Pediatria
  • Psychiatria
  • Leczenie uzależnień
  • Tabakologia
  • Chirurgia barku
  • Chirurgia stopy
  • Chirurgia biodra i kolana
  • Chirurgia ręki i kończyny górnej
  • Chirurgia kręgosłupa
  • Chirurgia sportowa
  • Chirurgia urazowa
  • Chirurgia plastyczna rekonstrukcyjna
  • Chirurgia naczyniowa i wewnątrznaczyniowa
  • Chirurgia przewodu pokarmowego lub wisceralna
  • Chirurgia otyłości
  • Chirurgia dziecięca
  • Neurochirurgia
  • Otolaryngologia
  • Stomatologia Urologia

Jakie dokumenty musi posiadać klient, aby uzyskać drugą opinię lekarską?

Prosimy pacjenta o kompletną dokumentację medyczną, w tym kwestionariusz zdrowia dostosowany do każdej diagnostyki laboratoryjnej, którą obejmuje nasza usługa, oraz najnowszą diagnostykę obrazową pacjenta. Konieczne mogą być również zaświadczenia lekarskie. W niektórych skomplikowanych przypadkach nasi specjaliści proszą o pełną historię medyczną pacjenta.

Czym są usługi concierge?

Concierge medyczny to kompleksowy zakres usług, które świadczymy naszym pacjentom, aby zapewnić spokój ducha im samym i ich rodzinom. Nasz dedykowany zespół koordynatorów pacjenta łączy konkretne potrzeby medyczne pacjenta, jego wybory oraz oczekiwania religijne i kulturowe
w indywidualnie dostosowane doświadczenie, aby czuł się możliwie najbardziej komfortowo i był możliwie najbardziej zrelaksowany podczas podróży medycznej.

Nasze usługi concierge obejmują m.in.:

  • Rezerwację biletów lotniczych
  • Organizację transportu z lotniska/na lotnisko (i specjalny transport w razie potrzeby)
  • Rezerwację zakwaterowania w pobliżu szpitala
  • Dostarczenie leków
  • Pomoc wizową
  • Przyjęcie do szpitala/wypis ze szpitala
  • Spotkanie z pacjentem w szpitalu i zaopiekowanie się rodziną pacjenta
  • Kontakt z członkami rodziny w nagłych wypadkach

Jakie są koszty po stronie klienta?

Koszty zależą od międzynarodowej polityki zdrowotnej każdego pacjenta. Niektóre polisy mogą obejmować wszystkie nasze usługi lub ich część, natomiast inne mogą w ogóle nie obejmować naszych usług. 

Jakie warunki powinien spełnić klient, aby móc skorzystać z usług concierge? W jakich krajach świadczone są usługi concierge?

Usługi concierge świadczymy jak na razie we Francji, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.

Czy można przesyłać dokumenty w języku polskim, czy trzeba je przetłumaczyć?

Faktycznie dokumenty medyczne można przesyłać do France Surgery w języku polskim. Jednak tłumaczenie tych dokumentów na język angielski/francuski wiąże się z dodatkową opłatą. Jeśli chodzi
o raport SMO zapewniany przez naszych specjalistów, jest on zawsze wysyłany w języku angielskim.

Dlaczego nasi klienci powinni korzystać z usług France Surgery?

France Surgery jest facylitatorem medycznym certyfikowanym podwójnie (zarówno przez instytucje amerykańskie, jak i niemieckie) i jednym z pierwszych europejskich podmiotów na międzynarodowym rynku pomocy medycznej. Posiadamy największą sieć dostawców usług medycznych, uwzględniającą ponad 120 placówek służby zdrowia i ponad 1500 specjalistów, którzy są dostępni na naszej bezpiecznej platformie telemedycznej DigiMED.

Naszą główną wartością jest doskonałe połączenie pomocy na miejscu, zapewnianej przez naszych doświadczonych Koordynatorów Pacjenta, z wirtualnym asystentem w postaci naszej w pełni bezpiecznej platformy e-zdrowia, której głównym celem jest umożliwianie kontaktu pomiędzy pacjentami, lekarzami, placówkami służby zdrowia i ubezpieczycielami w celu aktywnego zarządzania przypadkami medycznymi.

Przez lata zarządziliśmy setkami przypadków medycznych – wszystkimi z taką samą pasją
i jakością obsługi.

Dziękujemy za rozmowę.

Zobacz również webinar na temat drugiej opinii medycznej i usług concierge.

Podobne wpisy