Wiadomość od Prezesa MediHelp Zahala Levy’ego.
Szanowni Państwo,
Nasze ukształtowane przez pandemię Covid-19 „nowe życie” trwa już od roku.
Jako że widoki na ogólnoświatowe rozwiązanie problemu pandemii pozostają niepewne, wydaje mi się, że to właściwy moment, aby spojrzeć wstecz i dokonać analizy tego, co się wydarzyło, a także podzielić się z Państwem moimi przemyśleniami co do tego, co może się jeszcze wydarzyć.
Pandemia uderzyła w każdy zakątek naszego globu i zmieniła nasze życie pod wieloma względami. W chwili obecnej nie mamy nawet jeszcze pełnego obrazu tego, jak się zmieniliśmy i czego się nauczyliśmy nie tylko w ludzkim, ale i w zawodowym wymiarze. Nowa sytuacja pobudziła w nas wszystkich kreatywność, która pozwoliła nam na przystosowanie się do zmieniających się realiów. Nie mieliśmy wyboru; wszyscy musieliśmy dojrzeć i wypracować nowe sposoby funkcjonowania.
Ja sam, podobnie jak i Państwo, doświadczyłem różnego rodzaju zawirowań, a także zrobiłem wszystko, co było w mojej mocy, aby poradzić sobie z dynamicznie zmieniającą się rzeczywistością. W pewnej mierze dotyczy to też sfer prywatnych mojego życia, ale w tym artykule chciałbym opowiedzieć o niektórych z działań podjętych przez MediHelp w ramach zmagań z zaistniałą sytuacją.
Nasza nowa firma Assistance zajmowała się klientami, u których zdiagnozowano Covid-19. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby być przy nich i wspierać ich przy jednoczesnym dostosowaniu warunków istniejących umów ubezpieczeniowych (zawartych przed pandemią Covid-19) do nowych okoliczności. Mieliśmy kilka przypadków hospitalizacji i konieczności zapewnienia opieki zdrowotnej, a także przypadków transportu lotniczą karetką pogotowia w celu ratowania życia. Mówimy tu o całym roku 2020, równocześnie musieliśmy więc też zapewnić ciągłość świadczenia naszych zwyczajowych usług na rzecz naszych klientów. Tak jak do tej pory, klienci cierpiący na choroby przewlekłe wciąż mogli liczyć na pomoc medyczną, wsparcie lekarzy i prywatną opiekę zdrowotną. Zespoły MediHelp i MediSky we wszystkich krajach odpowiadały na wszystkie zapytania, a roszczenia były pokrywane bez opóźnień.
Tutaj chciałbym gorąco podziękować naszym pracownikom, dla których nie był to łatwy czas. Praca z domu oznaczała konieczność stawienia czoła dodatkowym wyzwaniom. Zrobiliśmy wszystko, co było w naszej mocy, aby nie dać naszym klientom odczuć, że cokolwiek zmieniło się w porównaniu do czasu sprzed pandemii Covid-19. Daliśmy naszym klientom pewność, że ich polisy obejmują też to nowo zaistniałe zagrożenie dla ich zdrowia. I zrobiliśmy to jako pierwsi na rynku!
Przed nami w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej nie było dostawcy ubezpieczenia zdrowotnego, który ogłosiłby, że zapewnia ochronę ubezpieczeniową we wszystkich przypadkach zachorowań na Covid-19. Nie byliśmy wtedy pewni, co ten ruch będzie dla nas oznaczał i jakie pociągnie za sobą ryzyko, jednakże powiedzieliśmy bardzo wyraźnie, że pokrywamy wszystkie koszty związane z zachorowaniem na Covid-19 i zapewniamy naszym klientom pełne wsparcie.
Mogę z dumą powiedzieć, że reszta rynku poszła w nasze ślady. Otrzymujemy wiele telefonów od klientów na temat możliwości poddania się szczepieniu oraz zapytań o to, gdzie można uzyskać opiekę zdrowotną w przypadku zachorowania na Covid-19. Niestety, nie możemy służyć im w tej kwestii pomocą, jako że w każdym kraju, w którym MediHelp prowadzi działalność, to system publicznej opieki zdrowotnej odpowiedzialny jest za wszelką pomoc i szczepienia związane z Covid-19.
Klienci, którzy przebywali poza granicami swojego kraju, a także ci, którzy utknęli gdzieś bez możliwości powrotu do domu, mogli liczyć na wsparcie z naszej strony w zakresie zapewnienia im opieki zdrowotnej bez względu na miejsce pobytu. Istniała możliwość skontaktowania się z nami 24 godziny na dobę – w normalnych godzinach pracy i poza nimi – za pośrednictwem naszych telefonów alarmowych. Udało nam się utrzymać bardzo dobre wyniki, jeżeli chodzi o czas wypłaty roszczeń oraz zapewnienie gwarancji płatności na rzecz podmiotów świadczących usługi opieki zdrowotnej na terenie całej Europy i poza nią. Dysponujemy kompleksową infrastrukturą, dzięki której możemy zagwarantować, że w żadnym momencie żadne usterki techniczne nie uniemożliwią naszym klientom uzyskania opieki zdrowotnej za pośrednictwem naszego systemu.
Oczywiście zapewnienie odpowiedniej opieki naszym pracownikom było dla nas równie ważne. Kiedy zaczęliśmy dostrzegać, że nasze zespoły doświadczają trudności w rozwiązywaniu problemów rodzinnych i radzeniu sobie z chorobami w domu, zaoferowaliśmy im pełne wsparcie, a wybór, czy pracować w domu czy też w biurze należał – i nadal należy – do pracowników. Nasze zespoły otrzymały gwarancję, że ich decyzja w żaden sposób nie zagrozi ich pozycji w pracy.
Praca w domu nie zmienia tego, że nasi pracownicy muszą pracować z taką samą wydajnością jak wcześniej. Nie zawsze było to łatwe. Ale było to doświadczenie, które pozwoliło nam przekonać się, że potrafimy się dostosować i zaakceptować to, że w czasie rozmów i spotkań na zoomie na ekranie może pojawić się twarz małego dziecka, a nawet kot lub pies wędrujący po domu. Przyjmowaliśmy to wszystko z uśmiechem, jako że są to po prostu przejawy piękna życia.
Z dumą mogę powiedzieć, że w tych niezwykłych czasach nikogo nie zwolniliśmy.
Nie zmniejszyliśmy zakresu obowiązków ani nie obniżyliśmy pensji naszych pracowników. Wręcz przeciwnie: przywitaliśmy nowych członków zespołu, którzy wspierać nas będą w naszych biurach, w obszarze obsługi klienta i sprzedaży.
Zdajemy sobie sprawę, że przyszłość wciąż nie jest jasna, a Covid-19 nadal jest z nami. Rozpoczęliśmy prace nad nowymi planami ubezpieczeniowymi i możliwościami dostosowania się do nowych okoliczności. Środowisko medyczne doświadczy zmian i będziemy mieli do czynienia z pogłębiającym się niedofinansowaniem systemów opieki zdrowotnej. Krajowym systemom opieki zdrowotnej trudno będzie zapewnić opiekę zdrowotną wszystkim swoim obywatelom, dlatego też jest to odpowiedni czas dla MediHelp, aby przystąpić do pracy nad nowymi rozwiązaniami i platformami usługowymi, które umożliwią nam dostosowanie się do nowych realiów i zachodzących na bieżąco zmian na świecie.
MediHelp zawarło umowę z firmą powiązaną z MasterCard, na mocy której wszyscy nasi klienci wkrótce otrzymają kartę debetową pozwalającą im na pokrywanie roszczeń ubezpieczeniowych. Oznacza to, że jeśli jesteście Państwo naszymi klientami, będziecie mieli do dyspozycji kartę debetową, na której znajdować będą się „środki płatnicze MediHelp”, dzięki czemu będziecie mogli w czasie rzeczywistym pokryć swoje wydatki medyczne z naszych pieniędzy. Nie będziecie już musieli czekać, aż rozpatrzymy i opłacimy Wasze roszczenia. W istocie nie będzie już czegoś takiego jak „roszczenie” (odnosi się to do małych i średnich roszczeń, które stanowią większość podlegających pokryciu kosztów zdarzeń zdrowotnych).
Klienci MediHelp będą mieli możliwość przedłożenia nam faktury za pośrednictwem komunikatora, a my wpłacimy odpowiednie środki na pozostającą w ich posiadaniu kartę MediHelp, dzięki czemu zapłaty na rzecz dostawców usług opieki zdrowotnej będzie można dokonać od ręki. To rozwiązanie oznacza niejako wejście w nowy – nowoczesny – świat.
Ale to jeszcze nie koniec…
Jesteśmy w trakcie tworzenia Akademii MediHelp. Akademia MediHelp to podzielona na indywidualne strefy platforma internetowa służąca edukacji ubezpieczeniowej. W jej ramach zapewnimy naszym pracownikom przestrzeń, w której będą mogli zgłębiać tajniki ubezpieczeń zdrowotnych i krajowych systemów opieki zdrowotnej. Pomożemy im poznać bliżej i zrozumieć profesję, którą się zajmujemy.
Równocześnie będzie to też miejsce dla brokerów ubezpieczeniowych pozwalające im na naukę technik sprzedaży i szkolenie swoich pracowników.
Wprowadzimy też strefę dla odwiedzających, gdzie potencjalni klienci z różnych środowisk będą mieli możliwość wejścia do Akademii w celu zapoznania się z systemami opieki zdrowotnej w ich kraju i nękającymi je problemami. Zainteresowani zapewnieniem ochrony dla swojej rodziny lub pracowników uzyskają łatwy dostęp do naszych planów ubezpieczeniowych.
Ostatnią, jednak nie mniej ważną, rzeczą jest wprowadzenie nowego urządzenia medycznego: EKG wielkości karty kredytowej, dzięki któremu nasi klienci będą mogli przesyłać swoje wyniki EKG w czasie rzeczywistym przy użyciu telefonu komórkowego. Lekarz z drugiej strony będzie mógł niezwłocznie sprawdzić przesłane dane i przedstawić pierwszą opinię na temat stanu zdrowia klienta. Oczywiście będzie to dodatkowy koszt, ale taki, który da klientowi luksus możliwości natychmiastowego przesłania odczytu EKG, a następnie uzyskania porady lekarskiej bez wychodzenia z domu. Opcja ta będzie podlegać ochronie ubezpieczeniowej na całym świecie.
Jak widać, pomimo wszystkich trudności i wyzwań postawionych przed nami przez Covid-19, MediHelp nie przestało się rozwijać i cały czas idzie do przodu. Dokładamy – i nadal będziemy dokładać – wszelkich starań ukierunkowanych na pokazanie naszym klientom, że pieniądze zainwestowane przez nich w zdrowie za pośrednictwem planów ubezpieczeniowych MediHelp cały czas zyskują na wartości.
Na koniec chciałbym złożyć Państwu najlepsze życzenia na nadchodzące Święta Wielkanocne i życzyć zdrowia na co dzień.
Zahal Levy
Prezes MediHelp